پروژه بیان تصویری

با سلام خدمت دوستان

اینم پروژه بیان تصویری که مهندس نارویی اعلام کردند...

این پروژه رو حداکثر باید تا بعد از امتحانات پایان ترم آماده کنید.همراه با دفترچه اسکیس و طرح هایی که در طول ترم طراحی کرده اید...

  لینک دانلود:www.LandScape3.blogfa.com

همه چیز راجع به نحوه چمن کاری

 

مقدمه:
چمن کاری از سه جنبه حائز اهمیت است:
1.در مناطقی که منازل ، کارخانه ها ، مدارس وجود دارند به منظور تعدیل دما ، افزایش رطوبت محیط ، کاهش آلودگی هوا و... چمن کاری می شود... 

 

ادامه نوشته

زیبایی گل در پارک ها

ادامه نوشته

درس های ترم بعد !!!

با عرض سلام  و تبریک به مناسبت هفته پژوهش به همه دانشچویان مبتکر  خیلی از دوستان پرسیدند که چرا ما در نمایشگاه هفته پژوهش هیچ کاری انجام ندادیم و غرفه ای برای رشته مهندسی فضای سبز نبود ... دوستان ما برنامه های زیادی داشتیم  از جمله مسابقه کشت تراریوم که به بهترین طرح تراریوم جایزه می دادیم  ولی به دلیل اینکه این نمایشگاه در دانشکده کشاورزی پردیس تشکیل شد  و در نمایشگاه دایمی برگزاز نشد و به دلیل کوچک بودن فضا و عدم عملی کردن طرح ها به همراه سایر گروه های دانشکده کشاورزی و انجمن های علمی مربوطه تصمیم گرفتیم  کلیه برنامه ها و طرح های ابتکاری دانشجویی خود را در نمایشگاه دایمی که در آینده(ترم بعد)در هفته جهش دانشگاه ، رونمایی کنیم  به امید موفقیت و سربلندی ... البته اینم بگم مقالات مهندس رمضان که در نشریه های بین اللملی کاملا معتبر که چاپ و منتشر شده است به عنوان طرح در این نمایشگاه پژوهشی به نمایش در آمده است ...

در ادامه می خواهم درس های ارایه شده در این ترم رو برای شما (همه ورودی ها) همراه اساتید آن معرفی کنم و همچنین ارزشیابی اساتید و انتخاب واحد مقدماتی فراموش نشه البته مهلتش تا ۲۰/۱۰/۸۹ هست پیروز و سربلند باشید ... تقدیم به هر ۴ ورودی ...

 ورودی 86

ردیف

نام درس

تعداد واحد

استاد درس

1

طراحی کاشت گیاهان زینتی

4

مهندس پیمان گلچین

2

طراحی محوطه های ویژه

4

مهندس پیمان گلچین

3

 

پروژه

4

اساتید گروه

4

تارخ تحلیلی صدر اسلام

2

-

 

ورودی 87

ردیف

نام درس

تعداد واحد

استاد درس

1

سازه ها در فضای سبز

3

مهندس علی سرگلزایی

2

انقلاب اسلامی

2

عنایت مهری

3

 

حاصلخیزی خاک و کود

3

مهندس مهدی آران

4

طراحی پارک و پارک سازی

4

مهندس بهروز نارویی

5

سمینار

1

اعضای گروه

6

مدیریت فضای سبز

2

مهندس داریوش رمضان

7

جامعه شناسی عمومی

2

مهندس حسن شهرکی

 

8

عکسهای هوایی

3

مهندس عبدالرحمن مصطفایی

 

ورودی 88

ردیف

نام درس

تعداد واحد

استاد درس

1

مساحی و نقشه برداری

3

دکتر افراسیاب

2

گلکاری

4

مهندس داریوش رمضان

3

 

تاریخ فرهنگ و تمدن ایران و اسلام

2

 -

4

اصول طراحی

4

مهندس بهروز نارویی

5

طراحی سیستم های آبیاری

3

دکتر دلبری

6

تربیت بدنی 2

1

 -

ورودی 89

ردیف

نام درس

تعداد واحد

استاد درس

1

اصول باغبانی

3

دکتر سلوکی

2

زبان خارجی

3

-

3

 

آیین زندگی

2

-

4

اکولوژی

3

دکتر اصغری پور

5

خاکشناسی عمومی

3

دکتر غلامعلی زاده

6

تربیت بدنی 2

1

-

7

آمار و احتمالات

3

مهندس قنبری

 

8

رسم فنی

2

مهندس توحید باقرپور

 

با آرزوی موفقیت شما در امتاحانات پایان ترم  ...

پرسپکتیو و کاربرد آن

پرسپكتيو يك نقطه اى
در حالتى كه پرده تصوير با دو دسته از يالهاى جسمى كه داراى سه دسته يالهاى عمود بر هم اند موازى باشد, پرسپكتيوى كه از جسم مذكور بر روى پرده تصوير خواهيم داشت پرسپكتيو يك نقطه اى خواهد بود.
پرسپكتيو هاى يك نقطه اى براى نشان دادن فضاهاى داخلى , برخى صحنه هاى خيابان و طرحهايى كه داراى تقسيمهاى مساوى (مدوله) مى باشد استفاده مى شود, ترسيم اين گونه پرسپكتيو ها آسان است.
انواع پرسپكتيو
نظر به آن كه اغلب اجسامى كه با آنها سروكار داريم(در طرح و ترسيم معمارى) داراى يالهاى موازى و عمود بر هم هستند لذا با توجه به فرم قرار گرفتن يالهاى يك جسم در وراى صفحه تصوير, نسبت به اين صفحه سه حالت خاص براى تصوير پرسپكتيو اجسام بر روى پرده تصوير به وجود مى آيد.
الف- پرسپكتيو يك نقطه اى . ب- پرسپكتيو دو نقطه اى. ج-پرسپكتيو سه نقطه اى.
پرسپكتيو مركزي (perspective)
در پرسپكتيو مركزى از يك نقطه به نام مركز (مركز ديد) نگاه مى كنيم و آنچه را كه ديده مى شود روى پرده تصوير كه ممكن است در پشت و يا جلوى جسم قرار داشته باشد, تصوير مى كنيم. واضح است كه در اين نوع پرسپكتيو شعاعهاى مصور با هم موازى نبوده و در همان مركز ديد با يكديگر متقاربند. اين نوع پرسپكتيو بيشتر در ترسيم نقشه هاى ساختمانى به كار برده مى شود. در ترسيم پرسپكتيو , بر روى يك سطح مسطح حقيقى جوانب مختلف فرم را آن طور كه ديده مى شود ترسيم مى كنيم. به عبارت ديگر يك پرسپكتيو صحيح تصوير سه بعدى ظاهر (آنچه ما مى بينيم) يك جسم آن طور كه در حقيقت وجود داردمى باشد و تنها تصويرى است كه چشم انسان آن را به عنوان واقعيت قبول مى كند و احساسات انسانى مى تواند بر آن قضاوت نمايد,هر چه ما يك شيئى را بيشتر(يا بهتر) درك نماييم , ترسيم پرسپكتيو آن آسانترخواهد بود.
******************
آشنايي با پرسپکتیو در نقاشي
پرسپکتیو یعنی علم طراحی شکل ظاهری اشیاء و نحوه دیدن حجم های سه بعدی و ترسیم آنها برروی سطح دو بعدی قوانین پرسپکتیو امکان نمایش عمق و بعد سوم را بر روی صفحه فراهم می کند.
با تغییروتبدیل خطوط وبا حالتهایی که سایه روشن ایجاد می کند. عمق کاذب و بعد مجازی ایجاد می شود که عامل انحراف دید چشم محسوب می شود وچون چشم مدام در حرکت است هما هنگ با دگرگونی زمان و مکان دریافت های تازه تصویری را بصورت پیوسته ادراک می کند. در حالتیکه تصویر اشیاء که با قوانین پرسپکتیو بوجود می آ ید تنها نمایش لحظات زمان است که بصورت ثابت و ساکن ایجاد شده است.
در عالم طبیعت (فضای سه بعدی), هر چه به چشم بیننده نزدیکتر باشد بزرگتر(پلان جلوه), و هرچه دورتر باشد کوچکتر(پلان عقب) دیده می شود. بدین ترتیب اشیاء مثل تیر چراغ برق ویا ریل قطار که در فواصل مختلف نسبت به بیننده قرار دارند بحالت بزرگتر (اشیاء نزدیک به بیننده) و کوچکتر( اشیاء دور نسبت به بیننده) رؤیت می شوند. نمایش این حالت بر روی سطح, مستلزم رعایت اصول پرسپکتیو است.
اشیایی که ساختمان شکلی آنها از خطوط موازی تشکیل شده است هنگامی که به حالت مایل یا کاملاً در جهت مقابل چشم قرار گیرند فاصله خطوط موازی آن در فاصله دورتر بهم نزدیک می شود ودر صورتیکه به عمق (نقطه گریز در روی افق) ادامه یابد بهم مرسد. بهمین جهت هر قدر فواصل دورتر باشد اندازها نیزکوچکتر خواهد شد.
موقعیت فضایی اشیاء و اجسام طبیعی در اثر مقایسه و چگونگی قرار گرفتن آنها در جلووعقب یکدیگر سنجیده می شود و در نتیجه عمق و فاصل اشیاء مشخص می گردد. با ترسیم عناصرشکلی بر روی سطح به حالتی که شکل ها در جلو و عقب یکدیگر قرار گرفته اند, موقعیت فضایی تصاویر برروی سطح مشخص می شود.

شکوفایی خلاقیت کاربردی

LandScape.us.ms///

در دوران آموزشی، چه در مدرسه و چه در دانشگاه هیچگاه این موضوع که چگونه تفکر خلاق داشته باشیم، مورد توجه واقع نمی‏شود و صرفا از ما خواسته می‏شود که موضوعات ارائه شده را همانگونه که بیان شده است، دقیق و بدون هیچگونه خلاقیت و نوآوری به استاد تحویل دهیم .  این مقاله در پی‏آن است در وهله اول اهمیت این موضوع را روشن کند و سپس با شناخت تواناییهای ذهنی، روشهایی را برای تقویت تفکر خلاق ارائه دهد . در ادامه نقش این تفکر در برقراری ارتباطات مناسب و همچنین نحوه دست‌یابی به این تفکر مورد بررسی قرار می‏گیرد .

ادامه نوشته